Monday, January 14, 2013

Facebook vs. Twitter: On inverteixo en publicitat? (parteix I)

?

La pelea por una misma hucha en tiempos de crisis

La baralla per una mateixa guardiola en temps de crisi

El paid interv? en mitjans socials ens permet maximitzar l'impacte de les nostres accions de m?rqueting, dins o fora d'aquestes plataformes, com un canal a considerar dins el nostre mix. Quan els recursos s?n limitats (que estem en modalitat crisi ?on?) i necessitem conv?ncer per a una redistribuci? assertiva dels mateixos, ?s important tenir clar les difer?ncies i avantatges de les dues principals plataformes que ofereixen aquest servei: Facebook i Twitter.

Facebook evoluciona cont?nuament en l'oferta de paid mitjana (especialment en formats i acc?s m?bil) i el roll out en Twitter ja ha aconseguit a Espanya en l'?ltim trimestre de 2012. En el seu afany de monetizaci?n, ambdues plataformes segurament oferiran novetats aquest any. Sempre que estiguem impactant a comunitats parangonables, per fer una comparaci? el m?s justa possible, us compartim deu aspectes a considerar en avaluar una inversi? en algunes d'aquestes plataformes. Avui us deixem els cinc primers:

1. Objectius

Ambdues plataformes s?n ?tils al servei de la creaci? d'awareness, notorietat, engagement, tr?fic qualificat i accions de fidelitzaci?. No obstant aix?, existeixen subtileses a considerar:

  • Quan es tracta de notorietat, Twitter es porta la davantera davant la possibilitat que els tweets (tant propis com de tercers) poden ser indexats per Google i accessibles sense haver d'estar registrat en la plataforma. A m?s, la facilitat de compartir missatges entre desconeguts fa que el seu recorregut viral sigui m?s ampli, generant major quantitat d'impactes que Facebook. Aix? s?, amb un graf social m?s dif?s.
  • Twitter sol posseir major enforteix en derivar tr?fic qualificat a altres plataformes (actius digitals propis com assetjo web, tenda online, blog, etc.) mentre que les persones estan acostumades a aquesta plataforma com a node dinamitzador. En el cas de Facebook,? els usuaris prefereixen mantenir l'experi?ncia dins de la plataforma i cal adaptar o integrar a ella els nostres actius digitals propis, per la qual cosa els r?tios de conversi? a llocs externs sol ser menor.
  • Des del punt de vista d'intel?lig?ncia de negoci i coneixement d'usuari, Facebook destaca en posseir un alta de registre amb major quantitat de camps,?aix? ens permet parametritzar millor els seus interessos (sexe, interessos i gustos; relaci? sentimental; etc.) i amb major recorregut en la mesura en qu? es desenvolupin aplicacions interessants per als usuaris i que aquests no sentin que es vulnera la seva privadesa. En Twitter el coneixement d'usuari ve donat principalment per an?lisi sem?ntica del contingut que comparteix, per la qual cosa cal ser h?bil identificant hashtags i usuaris ?prototip? als quals ens volem semblar.

2. Comunitat

Sense entrar en dades globals, nom?s en l'estat espanyol, Facebook t? uns 17,6 milions d'usuaris registrats (xifres de gener 2013) i Twitter uns 10 (xifres de juliol 2012). Tenir m?s usuaris registrats garanteix -en teoria- major oportunitat d'impactes, per? depenent de la nostra comunitat objectiu Twitter ?s una xarxa social m?s popular entre persones entre 25 i 44 anys (segons estudi d'adigital ) amb un fort enfocament professional: aprenentatge, compartir coneixement i networking. Facebook, per la seva banda, permet una segmentaci? al long tail, si aix? ho desitgem.

La possibilitat de contactar amb usuaris aliens a la teva xarxa ?s major en Twitter, un abast que -per contra- esbossa un graf social m?s dif?s que el de Facebook. En aquesta ?ltima, on l'afinitat entre usuaris ve predeterminada usualment per una relaci? pr?via a la xarxa social, el graf social ?s m?s definit redundant positivament en la predictibilidad de la comunicaci? en xarxa.

3. Segmentaci?

La segmentaci? en Twitter est? limitada a ubicaci? geogr?fica, interessos i a un perfil d'usuari que pot ser similar al de la nostra comunitat, o la comunitat d'un perfil d'inter?s (ej: compet?ncia).

En Facebook, per contra, l'elecci? espec?fica d'interessos i marques, sexe, ubicaci? geogr?fica, situaci? sentimental, etc. amplia les oportunitats de segmentaci?, al punt de poder anar a n?nxols. A m?s, existeix la possibilitat d'identificar usuaris de les nostres bases de dades dins de Facebook (per a campanyes incloents o excloents, d'alta efectivitat) i de fer retargeting, com vam recollir pr?viament en el post ?Facebook: remarketing + integraci? amb CRM?. Una oportunitat d'anar realment al detall.

4. Funcionalitats de la plataforma

Complexitat editorial i freq??ncia de publicaci? de les plataformes condicionen la quantitat de creativitats diferents a emprar per a una campanya reeixida. Dit aix?, mentre l'experi?ncia ens ha brindat un est?ndard de dues publicacions di?ries en Facebook per a marques corporatives, per un ?s m?s assossegat i perllongat de plataforma, Twitter requereix entre sis i deu tweets per a aquesta mateixa marca, per a una experi?ncia d'?s m?s din?mica, amb per?odes curts de durada.

Dit aix?, la compet?ncia entre missatges publicitaris i no publicitaris en Twitter ?s major, per la qual cosa la creativitat ?s un element clau en la redacci?.

5. Formats publicitaris

Quan un missatge publicitari es cola entre les actualitzacions dels membres de la nostra xarxa, sigui Twitter o Facebook, ?s m?s probable que els vegem i interactuem amb ells, doncs no tenim la ceguesa visual que desenvolupem quan sabem que existeix una intenci? comercial, en un espai de la nostra pantalla. Dit aix?, l'important ?s estar en el lloc on ocorre l'activitat social.

A excepci? dels formats via newsfeed, en acceptaci? encara per alguns usuaris quan no es tracta d'una hist?ria patrocinada, els formats publicitaris en Facebook s?n clarament identificables per la seva ubicaci? en el lateral dret de la pantalla? i en ocasions tamb? per a la seva omissi? visual. Els ads en el newsfeed tenen un millor CTR, la qual cosa explica l'?xit de les Sponsored Stories per recolzar l'impacte dels altres formats.

Twitter, per la seva banda, distingeix els seus missatges publicitaris amb una fletxa taronja, tant en les seves promoted tweets (dins del timeline o resultats de recerques), com les promoted accounts i promoted trending topics (en el laterial esquerre). L'elecci? d'hashtags en els tweets i paraules claus per a la seva aparici? ser? primordial?en el seu recorregut viral.

Dilluns que ve, us donarem el segon lliurament d'aquest post. Tranquil@s, que ja est? escrit? nom?s volem no saturar les neurones doncs ?s divendres. #TGIF ;-)

Source: http://feedproxy.google.com/~r/wikinoticia-moneconomia/~3/vObKpc8mY9U/163650-facebook-vs-twitter-on-inverteixo-en-publicitat-parteix-i

andrew young real life barbie zipper armenian genocide asteroid mining memorial day ivan rodriguez

No comments:

Post a Comment